Od 15. března do 24. března bude v Ostravě s Janáčkovou filharmonií Ostrava a dirigentem Markem Štilcem probíhat další natáčení orchestrálního díla Josefa Bohuslava Foerstra (Symfonie č. 1) a Vítězslava Nováka (De profundis, Dva valašské tance – světová premiéra orchestrální verze a Slovácká suita). Mimořádného ohlasu v odborném zahraničním tisku dosáhla i předchozí nahrávka děl Zdeňka Fibicha, kterou se stejným dirigentem realizovala Janáčkova filharmonie Ostrava opět pro vydavatelství Naxos. Kromě Fibichovy Třetí symfonie obsahuje tento kompaktní disk mimo jiné i předehru k Fibichově opeře Šárka. Tento závěrečný díl kompletní nahrávky Fibichova orchestrálního díla neunikl pozornosti recenzentů významných hudebních periodik z USA, Velké Británie, Nizozemí, Francie, Německa či Španělska. Odborná periodika jako Fanfare, American Record Guide, Classics Today, Crescendo, Ritmo aj. hodnotí mimořádně jak výkon orchestru i dirigenta, tak celkový zvuk nahrávky a práci zvukového mistra Václava Roubala.
“…this recording will be my future first choice!..” / „…tato nahrávka bude pro mne budoucí první volba…“
Peter Herbert, Dvořák Society Newsletter
“…Marek Štilec leads exciting and confident performances…while the
Janáček Philharmonic performs magnificently…” / „…Marek Štilec diriguje strhující a přesvědčivým způsobem a Janáčkova filharmonie Ostrava hraje skvěle…“
Mark Novak, Fanfare
“…The performances are lively, with expresive vigor and strong rhytmic
cohesion. Marek Štilec´s conducting for Naxos whole Fibich series has been excelent…”/
„…Provedení jsou silná, razantně expresivní a rytmicky precizní. Dirigentské výkony Marka Štilce v celé fibichovské sérii pro Naxos jsou excelentní…“
Don O´Connor, American Record Guide
“…This is excellent, even noble, close to a significant series of Fibich recordings…” / „… Je to excelentní nahrávka blížící se skutečně významné sérii Fibichových nahrávek…“
Colin Clarke, Fanfare
“…Marek Štilec understands the music, and conducts with obvious conviction, as well as that lively rhythmic impulse that all Czech music seems to possess, even when (as here) it does not sound obviously Czech (i.e. like Dvořak)… ” / „…Marek Štilec má porozumění pro tuto hudbu a diriguje se zřejmou jistotou stejně jako s rytmickou pregnancí, která je zřejmě tak typická pro českou hudbu, i když nezní tak „obvykle“ česky (jako například Dvořák)…“ David Hurwitz, ClassicsToday