Koncert 16. 12. 2020, 19.00 hodin
Dovolujeme si Vás pozvat na koncert v rámci 6. koncertní sezóny Břevnovská hudební setkání, který budeme vysílat 16. 12. 2020 v 19.00 hodin z kostela Církve československé husitské v Praze 6. Představí se sopranistka Kateřina Kněžíková a harfistka Kateřina Englichová. Na programu jsou Písně k loutně na středověkou milostnou poezii Petra Ebena, výběr z Moravské lidové poezie Leoše Janáčka, Fantazie na symfonickou báseň Vltava pro sólovou harfu Jana Hanuše Trnečka, Písničky na jednu stránku Bohuslava Martinů, Pět řeckých lidových písní Maurice Ravela a v závěru dvě vánoční písně, Chtíc aby spal a Adeste fideles.
Koncert můžete sledovat také na facebookových profilech Český rozhlas D-Dur, Klasika Plus a Hudební rozhledy, které jsou partnery koncertu, dále na webu ČT Art a Opera Plus a na fb agentury Camerata a obou protagonistek, a také na na YouTube agentury AuraMusica, která je producentem záznamu a pořadatelem koncertní sezóny již od roku 2015. Břevnovská hudební setkání se pořádají pod záštitou starosty MČ Praha 6 Ondřeje Koláře a s finanční podporu Prahy 6 a Hlavního města Prahy.
Podrobný program
Kateřina Kněžíková – soprán
Kateřina Englichová – harfa
P. Eben – Písně k loutně na středověkou milostnou poezii
Milovánie bez vidánie / Já polibek bych chtěl / Krásné jaro přišlo / Jak loučení mě bolí
Jakž sem tě najprv poznal / Stratilať sem milého
L. Janáček – Moravská lidová poezie (výběr)
Láska / Lavečka / Památky / Záře od milého / Pérečko / Kouzlo / Psaníčko / Šafařová céra / Rozmarýn / Stálosť
Jan Hanuš Trneček – Fantazie na symfonickou báseň Vltava op.43 pro harfu sólo
B. Martinů – Písničky na jednu stránku
Rosička / Otevření slovíčkem / Cesta k milé / Chodníček / U maměnky / Sen Panny Marie / Rozmarýn
M. Ravel – 5 mélodies populaires greques (Pět řeckých lidových písní)
Chanson de la mariée / Lá-bas, vers l’église / Quel galant m’est comparable / Chanson des cueilleuses de lentisques / Tout gai!
2 vánoční písně
Adam Václav Michna z Otradovic – Chtíc aby spal
John Francis Wade – Adeste Fideles
2 vánoční písně
Adam Václav Michna z Otradovic – Chtíc aby spal
John Francis Wade – Adeste Fideles
Informace o interpretech
KATEŘINA KNĚŽÍKOVÁ – soprán
Sopranistka Kateřina Kněžíková je jednou z nejperspektivnějších pěvkyní mladé generace pohybující se převážně v lyricko-koloraturním oboru. Ve svém portfoliu zaujme širokým repertoárem — věnuje se interpretaci barokních a klasicistních děl, operám 19. století i soudobé hudbě. Důležitou součástí jejích aktivit jsou komorní a písňové recitály, zejména ve spolupráci s Davidem Švecem a Kateřinou Englichovou. Je laureátkou řady pěveckých soutěží, ceny Classic Prague Awards 2018 za nejlepší komorní výkon a Ceny Thálie 2019 za mimořádný jevištní výkon v inscenaci Julietta aneb Snář (B. Martinů) na prknech Národního divadla moravskoslezského. Absolvovala Pražskou konzervatoř a Hudební a taneční fakultu AMU v Praze ve třídě Jiřiny Přívratské. V roce 2006 se stala stálou členkou Opery Národního divadla, v současné době zde vystupuje například v inscenacích Jakobín, Romeo a Julie, Kouzelná flétna, či Figarova svatba. Její angažmá však zahrnují i celou řadu mimopražských divadel a zahraničních scén, mj. NDM v Ostravě, SND v Bratislavě, Theatre de Caen, Opéra Royal de Versailles, Theatre Royal de La Monnaie v Bruselu či Opéra de Dijon. Představila se publiku na řadě festivalů u nás i v zahraničí a má za sebou spolupráci s předními orchestrálními tělesy (BBC Symphony orchestra, Bamberger Symphoniker, Camerata Salzburg, Collegium 1704, Česká filharmonie, Rotterdam Philharmonisch Orchest, Orquesta Filarmónica de Gran Canaria, Pražská komorní filharmonie) a celou plejádou skvělých dirigentů (Jiří Bělohlávek, Serge Baudo, P. Domingo, Manfred Honeck, Jakub Hrůša, Václav Luks, Tomáš Netopil, Asher Fisch, Enrique Mazzola, E. Villaume). Vytvořila řadu nahrávek, například Smetanovy Prodané nevěsty (Harmonia Mundi), Kytice Bohuslava Martinů či oratoria La Deposizione dalla croce di Gesú Cristo F. X. Richtera s Czech Ensemble Baroque u Supraphonu. Její nahrávka Dove é amore é gelosia v produkci Opus Arte získala ocenění německé kritiky Schallplattenkritik. V roce 2018 natočila společně s Adamem Plachetkou CD pod názvem „Každý jen tu svou…“ (Radioservis). Kateřina Kněžíková předává své zkušenosti a postřehy ze své praxe též nejmladším talentům, v rámci stipendijního programu Nadace Magdaleny Kožené MenART nebo v rámci mezinárodní Letní hudební akademie Kroměříž.
KATEŘINA ENGLICHOVÁ – harfa
Patří k výrazným osobnostem českého interpretačního umění. Spolupracovala s významnými umělci a soubory, jak v zahraničí – Mstislav Rostropovič, Carol Wincenc, Eugenie Zukerman, Robert Davidovici, Michael Kofler,Robert Stallman, ad., tak u nás – Josef Suk, Pavel Šporcl, Jitka Hosprová, Ivan Ženatý, Martin Kasík,Vilém Veverka, Škampa kvarteto, Pražákovo kvarteto, Kvarteto Martinů, Haas Quartet ad. Jako sólistka spolupracovala s dirigenty Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Jakubem Hrůšou ad. Několik let hrála s Filadelfskýmorchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty jako jsou Simon Rattle, Claudio Abbado,Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish, Michael Tilson-Thomas, Seiji Ozawa ad. Zúčastnila se festivalů – Tanglewood Tucson Music Festival v USA, Red Sea Festival v Izraeli, Pacific Music festival v Japonsku, Pražské jaro, Pražský podzim, Marnach (Lucembursko), Carintischer Sommer (Rakousko), Sarajevská zima (Bosna) ad.Vedla mistrovské kurzy v USA (Juilliard School of Music, Curtis Institute of Music), Kanadě, Hongkongu, Itálii a Lucembursku. Každé léto vede kurzy na festivalu Ameropa a harfové kurzy v Santuario di Crea v Itálii. Kateřina Englichová vystoupila jako sólistka, mimo jiné, s Filadelfským symfonickým orchestrem, se San Francisco Chamber Orchestra, s Vancouver Symphony Orchestra, s Hongkongským symfonickým orchestrem, s Brandenburským symfonickým orchestrem, s Budapešťským symfonickým orchestrem, s Českou filharmonií, s Brněnskou filharmonií, se symfonickým orchestrem Katowice, s Georg Solti komorním orchestrem, s Českým komorním orchestrem nebo Talichovým komorním orchestrem. Vystudovala Konzervatoř v Praze a prestižní Fulbrightovo stipendium jí umožnilo studova na Curtisově Institutu ve Filadelfii, USA. V létě 2017 dokončuje postgraduální studium na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Vystupujepo celé Evropě, Severní Americe, Japonsku, Hongkongu, Austrálii a Novém Zélandu. V roce 1998 debutovala v newyorské Weill Recital Hall v Carnegie Hall. S Českou filharmonií debutovala v roce 2008. Věnuje se také soudobé hudbě a celá řada skladatelů pro ni napsala skladby – např. Sylvie Bodorová, Jiří Gemrot, Zdeněk Lukáš, Jan F. Fischer, P.Zimmerli, Karel Janovický, Jindřich Feld, Luboš Sluka ad. Kateřina Englichová se podílela na více než 30 CD nahrávkách –např. pro firmy Supraphon, Harmonia Mundi, New World Record USA, Exton Japan aj. V posledních letech vydala CD u americké společnosti “Bogner`s Café” Mozartův Koncert pro flétnu a harfu s flétnistou Robertem Stallmanem, dirigentem Ondřejem Kukalem a Českým komorním orchestrem (2015). V roce 2016 vyšla její sólová nahrávka „Musica per arpa“ pro firmu Supraphon a v roce 2017 „Impressions“ s hobojistou Vilémem Veverkou, taktéž pro Supraphon. V roce 2017 vychází i CD (B. Britten Ceremony of Carols) s Kühnovým dětským sborem. Je držitelkou prvních cen z mnoha mezinárodních soutěží-mimo jiné i Pro Musicis Int. Award v New Yorku. Kateřina Englichová obdržela také Cenu Komorního spolku při České filharmonii za přínos v komorní hudbě a cenu lucemburského hudebního časopisu Supersonic Pizzicato za nahrávku francouzské komorní hudby. Kateřina Englichová je porotkyní v mezinárodních soutěžích (Itálie, Kanada, USA, Česká republika). Několik let byla členkou komise Nadace “Plaváček” Juraje a Deany Jakubiskových, která pomáhá dětem z dětských domovů v uměleckých aktivitách. Je členkou Společnosti A. Dvořáka a „Harp Society”. V roce 2000 se stala „Tváří“ firmy Avon při kampani proti rakovině prsu. Kateřina Englichová hraje na harfu Lyon&Healy No.23 Gold a Lyon&Healy Black Electroacoustic.
Pořadatelé
Hudební agentura AuraMusica vznikla v roce 2014.
Věnuje se pořádání uměleckých produkcí a managementu umělců – dirigentů, operních pěvců, instrumentalistů. Ředitelkou a jednatelkou společnosti je Ing. Regina Šmídová, uměleckým ředitelem PhDr. Ilja Šmíd.
Agentura AuraMusica, s.r.o., má za sebou úspěšné spolupořadatelství slavnostního závěrečného koncertu k Roku české hudby v O2 Aréně 17. 12. 2014 (s přímým přenosem České televize), recitál klavíristy Davida Kalhouse v Rudolfinu 18. 12. 2015, pravidelné novoroční koncerty pro primátora MČ Praha 6, koncert ke Dni veteránů v roce 2017 ve spolupráci s Ministerstvem obrany.
V sezóně 2015/16 zahájila agentura cyklus koncertů – koncertní sezónu v Břevnovském klášteře s názvem Břevnovská hudební setkání, na podzim 2020 zahájila již 6. sezóna.
V každé sezóně se jedná o 9 večerních koncertů, 5 v Tereziánském sále, 4 v Bazilice sv. Markéty (od roku 2019 v kostele Československé církve husitské ve Wuchterlově ulici). Do konce roku 2020 se uskutečnilo celkem 43 koncertů.