Z červnového čísla časopisu Hudební rozhledy vybíráme:
* Rozhovor s mezzosopranistkou Evou Garajovou, na jejíž nové CD s názvem Ama me najdete recenzi v rubrice Revue hudebních nosičů
* Setkání se skladatelem, klavíristou, profesorem harmonie, kontrapunktu a forem, hudebním režisérem a dramaturgem, dirigentem, sbormistrem, korepetitorem i organizátorem hudebního života Zdeňkem Zahradníkem
* Rozhovor s vedoucím akordeonového oddělení, který sám aktivně koncertuje, a zástupcem ředitele na Pražské konzervatoři, Ladislavem Horákem
* Z rubriky Události upozorňujeme na recenzi premiéry díla Ondřeje Smeykala a Maria Buzziho „Úzdravné operum“ L2: Brána života, psané na libreto Jaroslava Duška a nastudované dirigentem Markem Prášilem ve spolupráci s režisérem Jiřím Nekvasilem
* Recenze na jednotlivá vystoupení v rámci Přehlídky koncertního umění 2016, večer s orchestrem Filharmonica della Scala, řízeného jihokorejským dirigentem Myungem-Whunem Chungem či poctu Moravské filharmonie Olomouc české hudbě, kde vedle děl Václava Trojana a Antonína Dvořáka zazněla i světová premiéra koncertu pro basklarinet, klavír a orchestr s názvem Alter-ego brněnského autora Iva Medka
* Rubrika Horizont tentokrát nabídne barvitý svět jazzu v Brně – a sice v rámci 15. ročníku JazzFestu Brno vystoupení Wyntona Marsalise a Wayneho Shortera
* Z operních představení bychom z našich scén upozornili na premiéru Romea a Julie ve Státní opeře a na dva studentské projekty – v Brně v Divadle na Orlí, kde zazněla opera Domenika Cimarosy L´impressario in angustie (Impresário v koncích) a v Paláci Akropolis, kde studenti pražské HAMU nastudovali dvě opery Bohuslava Martinů, Ženitbu a Dvakrát Alexander. Ze zahraničí najdete v červnovém čísle časopisu Hudební rozhledy hodnocení Wagnerovy opery Tristan a Isolda, kterou se Stephenem Gouldem a Ricardou Merbeth v hlavních rolích uvedla Státní opera v Hamburku
* Tentokrát jsme ale nezapomněli ani na příznivce baletu a uveřejňujeme nejen recenzi na dosud poslední premiéru uměleckého seskupení Spitfire Company, nazvanou Vypravěč a uvedenou v Paláci Akropolis, ale i recenzi na dva přenosy baletů do kin – a sice tentokrát z Velkého divadla v Moskvě v kině Radotín, kde jste mohli zhlédnout balet na námět Shakespearova Zkrocení zlé ženy v choreografii Jeana-Christopha Maillota, a v Lucerně, kam bylo možné zajít na Minkusova Dona Quijota v choreografii Alexeje Faděječeva
* Z rubriky Studie, komentáře si nenechte ujít:
zavedené seriály: Čeští pěvci v zahraničí – rozhovor s Pavolem Bršlíkem, Nejvýznamnější zahraniční festivaly – informace o proslulém festivalu v Lucernu, založeném Arturem Toscaninim, Fritzem Buschem a Brunem Walterem v roce 1938 jako „opoziční festival“ proti Salcburku a Bayreuthu, Portréty velkých klavíristů 20. století – portrét Andreje Gavrilova, Z historie muzikálu – rozhovor s Frankem Wildhornem, Američanem, který nemá rád Broadway
nové seriály: Muzikantské fugy – tentokrát o šesti útěcích Františka Bendy, Celuloidová hudba – Nástup nové generace, pokračující v trendu, který svým filmovým symfonismem nastolili Steiner a Korngold, České symfonické orchestry – Janáčkova filharmonie Ostrava
Z rubriky Svět hudebních nástrojů – cyklus Z našich houslařských ateliérů – violoncella a kontrabasy, v němž tentokrát najdete rozhovor s houslařem Jiřím Zelenkou