Z únorového čísla našeho časopisu bych ráda upozornila na úvodní rozhovor s Vojtěchem Spurným, od začátku stávající sezony novým šéfdirigentem Filharmonie Bohuslava Martinů, či na portrét a rozhovor s klavíristou Jeanem-Efflamem Bavouzetem, který vystoupí v únoru s Janáčkovou filharmonií a Michailem Jurowskim v Ostravě. Jako událost jsme vybrali 120. výročí prvního veřejného koncertu České filharmonie, tehdy řízené Antonínem Dvořákem, a ve slavnostní den 4. ledna 2016, tedy po zmíněných sto dvaceti letech, Jiřím Bělohlávkem, a znovuotevření zrekonstruované Sukovy síně, kde byl 8. ledna kromě novotou vonícího sálu představen i nový klavír značky Fazioli. Z festivalů upozorňuji na obsáhle pojaté Dny Bohuslava Martinů, v rubrice doplněné např. recenzí na koncert Štefana Margity a Andy-Louise Bogzy. Milovníci jazzu určitě uvítají článek o koncertě, pořádaném společně se křtem CD na počest Svatobora Macáka, který na podzim minulého roku oslavil osmdesátiny, a ohlédnutí za projektem Sinatrology, jehož cílem byla oslava 100 let od narození amerického swingového zpěváka Franka Sinatry, která po koncertech v Ostravě a Brně vyvrcholila 12. prosince v pražské Smetanově síni Obecního domu. V rubrice, věnované divadlu, určitě nepřehlédněte zhodnocení soudobého oratoria Lost Objects tří amerických skladatelů sdružených v uskupení s názvem Bang on a Can, které uvedlo pražské Národní divadlo na Nové scéně, či klasická představení oper v Brně, kde nově nastudovali Smetanovu Hubičku, a v Ostravě, kam jste mohli zajet na Donizettiho slavné dílo Roberto Devereux – po osudech Anny Boleynové a Marie Stuartovny se tentokrát na ostravské scéně odvíjel příběh Alžběty I. a jejího milence hraběte z Essexu. Ze zahraničí tentokrát přinášíme recenzi na Janáčkovu Věc Makropulos, která byla poprvé uvedena ve Vídeňské státní opeře, a na Soumrak bohů ze Státního divadla v Norimberku, který nově zinscenovanou tetralogii Prsten Nibelungův, zahájenou premiérou Zlata Rýna 30. listopadu před třemi lety, zakončil. A co si rozhodně nenechte ujít ze studií a komentářů? Rozhovor s „nejmladším českým Donem Giovannim v zahraničí“ Jiřím Rajnišem ml. (seriál Čeští pěvci v zahraničí), rozhovor s patrně nejpozoruhodnější osobností současného evropského muzikálu, pražským rodákem Michaelem Kunzem (seriál Z historie muzikálu), další skvělou studii cyklu Muzikantské fugy – tentokrát na téma Když hudba utíká před morem: Vídeň – Praha – Pardubice, či druhý díl velice poučného seriálu České symfonické orchestry a společenská realita, v němž se tentokrát dozvíte mnoho zajímavostí z neutěšeného zákulisí jednoho z nejstarších těles svého druhu na světě, Karlovarského symfonického orchestru. Rovněž rubrika Svět hudebních nástrojů si ale našla své pravidelné čtenáře. Letos to budou bezpochyby především ti, kteří se zajímají o veškeré dění kolem houslařských ateliérů, kde se vyrábějí violoncella a kontrabasy: tentokrát navštívíme dílnu mistra Karla Zadražila, máte se tedy určitě na co těšit…