• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
Hudební rozhledy

Hudební rozhledy

Časopis pro hudební kuturu

  • Úvodní stránka
  • O nás
  • Redakce
  • Výběr z tištěné verze
  • Partneři
  • Facebook

Václav Hudeček a Martin Hroch ve Světcích

20.6.2022 by redakce Hudební rozhledy

Marta Ulrychová

Foto c Alena Mautnerová

              Odpoledním komorním koncertem, jenž se uskutečnil  5. června v jízdárně ve světcích u Tachova, se setkala hned dvě jubilea. To první – životní letos slaví náš přední houslista Václav Hudeček, ono druhé připomíná, že letní hudební festival ve světecké jízdárně vstoupil již do svého dvacátého ročníku. Interiér rozlehlé jízdárny (po Vídni druhé největší v Evropě) se v tomto roce opět opravuje, to však nic nemění na pořádání koncertů, pro jejichž uskutečnění tak  zůstává přístupná pouze polovina rozsáhlé plochy. Z tohoto důvodu se pořadatelé všech letošních koncertů soustředili na jejich komorní obsazení. Také Václav Hudeček se tentokrát představil nikoliv koncertantním repertoárem, ale posluchačům nabídl bohatý program složený buď z cyklických komorních skladeb, anebo z jejich jednotlivých částí. Protože se tyto skladby hlásí k období baroka a galantnímu stylu, přizval si ke spolupráci spolehlivého partnera – cembalistu Martina Hrocha. 

            Koncert zahájila houslová Sonáta  F dur Antonia Vivaldiho. Z bohaté houslové tvorby italského baroka si náš přední houslista  v dalším průběhu koncertu vybral Sonátu C dur dalšího italského  mistra Giuseppe Tartiniho, skýtající více  příležitostí prokázat dokonalou houslovou techniku. Václav Hudeček ji přednesl s očekávanou technickou bravurou a velkým porozuměním pro styl. Hudečkův zpěvný kultivovaný tón se prosadil v jednotlivě uvedených větách větších cyklů, jímž je slavný Air a Arioso Johanna Sebastiana Bacha.  Jeho spontánní muzikalita se pak nejlépe prosadila  v Sonátě G dur pro housle a cembalo téhož autora. Ze sonátové tvorby zazněla v Hudečkově podání v samém závěru koncertu Sonáta G dur Františka Bendy, českého rodáka působícího ve službách pruského korunního prince Friedricha II. Ve všech uvedených skladbách se ve spolupráci s houslistou jako výtečný realizátor průběžného bassu uplatnil cembalista Martin Hroch. Jako sólista se představil skladbou Francoise Couperina  Les Barricades Mysterieuses a Velkou fantazijní sonátou Giovanni Paisiella. Výtečné výkony obou interpretů a jejich vhodně volený stylově ucelený program nalezl  v příznivé akustice jízdárny u početných posluchačů velkou odezvu, kterou přítomní vyjádřili mohutným aplausem.

Kategorie:Recenze

Primary Sidebar

Secondary Sidebar

Rubriky

  • Aktuality
  • Festivaly a koncerty
  • Jubilea
  • Opera
  • Pozvánky
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Různé
  • Upoutávky
  • Vzpomínky
  • Zážitky a propadáky měsíce

Archivy

  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018
  • Září 2018
  • Srpen 2018
  • Červenec 2018
  • Červen 2018
  • Květen 2018
  • Duben 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Prosinec 2017
  • Listopad 2017
  • Říjen 2017
  • Září 2017
  • Srpen 2017
  • Červenec 2017
  • Červen 2017
  • Květen 2017
  • Duben 2017
  • Březen 2017
  • Únor 2017
  • Leden 2017
  • Prosinec 2016
  • Listopad 2016
  • Říjen 2016
  • Září 2016
  • Srpen 2016
  • Červenec 2016
  • Červen 2016
  • Květen 2016
  • Duben 2016
  • Březen 2016
  • Únor 2016
  • Leden 2016

Copyright © 2023 · Magazine Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in